Pierwsze kroki w systemie Moodle
W przypadku pracowników i studentów Uniwersytetu Śląskiego logujących się przez Centralny Punkt Logowania (CAS) w celu odzyskania dostępu do systemu (hasła) należy skorzystać z pomocy odstępnej pod adresem:
https://logowanie.us.edu.pl/passwd-change/reset/email
W przypadku osób nie będących pracownikami lub studentami Uniwersytetu Śląskiego należy skorzystać z poniższej skróconej instrukcji lub otwórz plik PDF zawierający opis wraz z graficzną prezentacją:
Odzyskanie dostępu do systemu Moodle (zmiana hasła)
Instrukcja skrócona do zmiany hasła w systemie Moodle:
- W celu odzyskania dostępu do konta w systemie Moodle należy wybrać (wpisać w przeglądarce) adres www platformy do której utraciliśmy dostęp.
- W górnej części platformy wybrać opcję: Zaloguj się.
- W oknie wyboru uwierzytelniania wybrać dolny sposób: Bezpośrednio do Moodle.
- W lewej częsci okna należy pod polami logowania wybrać: Zapomniałeś(aś) nazwy użytkownika lub hasła?
- Następnie wprowadzamy jedną z dwóch podanych informacji – Nazwę użytkownika LUB adres E-mail, który podany został przy zakładaniu konta.
- Na adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zmiany hasła z instrukcją dalszego postępowania w celu otrzymania hasła dostępowego do systemu. Należy kliknąć na link znajdujący się w wiadomości.
- W oknie przeglądarki pojawi się komunikat o potwierdzeniu zmiany hasła. Po wybraniu opcji Kontynuuj zostanie wysłana na pocztę nowa wiadomość z tymczasowym hasłem.
- Odbierz pocztę, z otrzymanej wiadomości zapisz tymczasowe hasło.
- Ponownie otwórz stronę logowania do systemu, zaloguj się używając nazwy i hasła z otrzymanej wiadomości.
- o poprawnym zalogowaniu zobaczysz okienko zmiany hasła, wypełnij je używając wygenerowanego hasła tymczasowego z poczty oraz dwukrotnie wpisując nowe hasło, zatwierdź operację naciskając przycisk: Zapisz zmiany.
- Możesz ponownie zalogować się do systemu z użyciem nowego hasła, proces zmiany hasła został zakończony.
|