Ikona
|
Nazwa aktywności
|
Automatyczna ocena
|
Opis aktywności
|
|
Zadanie
|
NIE
|
Składowa Zadanie umożliwia odpowiadanie na pytania "otwarte" poprzez wbudowany w platformę edytor lub przesłanie plików utworzonych w dowolnych programach - z reguły jako pliki tekstowe, np. z programu Word
|
|
Nagranie NanoGong
|
NIE
|
Aktywność ta pozwala na nagranie wypowiedzi z użyciem mikrofonu, dzięki temu możliwe jest w przypadku nauki języków sprawdzenie umiejętności czytania lub wypowiedzi słownych studentów i ich ocena.
|
|
Chat
|
NIE
|
Składowa umożliwia komunikację on-line w czasie rzeczywistym (działanie podobne do komunikatora Gadu-Gadu). Student może również stosować tzn. emotikony.
|
|
Forum
|
NIE
|
Forum działa analogicznie jak standardowe fora dyskusyjne w sieci Internet, jedyną różnicą jest możliwość oceniania wypowiedzi oraz ukrycia odpowiedzi innych użytkowników, dopóki samemu nie udzieli się odpowiedzi na posty forum.
|
|
Ankieta
|
n.d.
|
Jest to zestaw standardowych ankiet przygotowanych na potrzeby kursów zdalnych.
|
|
Głosowanie
|
n.d.
|
Jest to pojedyncze proste pytanie, po odpowiedzi na które otrzymujemy dane statystyczne, często wykorzystywane w portalach internetowych do prostych ankiet, np. Onet, WP, itp.
|
|
Kwestionariusz
|
NIE
|
Składowa umożliwia przeprowadzanie złożonych ankiet, również z pytaniami otwartymi. Mogą one być przeprowadzane jako anonimowe, a także imienne.
|
|
Quiz
|
TAK
|
Aktywność ta jest najczęściej występującą formą przeprowadzania testów, większość typów pytań jest sprawdzana automatycznie na podstawie przygotowanej wcześniej punktacji. Pytania mogą być losowane z kategorii, a ich kolejność może być losowa.
|
|
Lekcja
|
TAK
|
Składowa ta łączy w sobie elementy przekazywania wiadomości i odpytywania. Na podstawie odpowiedzi na pytanie, które pojawia się w lekcji ustalana jest ścieżka jaką musi przejść student, aby ukończyć lekcję.
|
|
JCross
|
TAK
|
Jest to krzyżówka, którą należy rozwiązać, aby otrzymać punkty do dziennika ocen. Każda podpowiedź lub błędnie wpisane hasło obniżają ocenę za wykonanie tego zadania.
|
|
Wideospotkanie
|
n.d.
|
Aktywność używana jest do komunikacji on-line. Można korzystać zarówno z chatu, prezentacji, jak również komunikacji głosowej i wideo.
|
|
Słownik
|
NIE
|
Aktywność pozwala na tworzenie przez uczestników kursu słownika pojęć, zawierającego dowolne elementy, zarówno tekstowe, jak i graficzne oraz dźwiękowe. Hasła słownika mogą automatycznie być linkowane do treści zawartych w innych składowych. Może być również wymagana akceptacja pojęcia przez prowadzącego, zanim pojawi się w słowniku.
|
|
Wiki
|
NIE
|
Składowa pozwala na tworzenie przez uczestników kursu treści podobnych do Wikipedii.
|
|
Gry
|
TAK
|
Zestaw aktywności powiązana ze słownikami pojęć lub pytaniami z quizów. Dostępne są następujące gry: Wisielec, Krzyżówka, Cryptex, Milionerzy, Sudoku, Węże i drabiny, Ukryty obraz oraz Książka z pytaniami.
|
|
Baza danych
|
NIE
|
Pozwala na tworzenie zestawu wpisów (rekordów) o ustalonej strukturze z możliwością ich przeszukiwania i uzupełniania. Pola w bazie danych mogą być różnych typów: liczby, teksty, grafika, pliki, itp.
|
|
Pakiet SCORM
|
TAK
|
Moduł pozwala na umieszczenie w kursie pakietów zgodnych ze standardem SCORM/AICC.
|
|
Warsztaty
|
TAK
|
Składowa pozwala na utworzenie zadania pozwalającego na wieloetapowe ocenianie oraz pracę grupową studentów związaną z przesłanymi plikami. Nauczyciel definiuje kryteria oceny, a studenci na podstawie tych kryteriów oceniają prace innych osób oraz sami oddają prace.
|