ikona czapka mala

Ustalenie i możliwe sposoby udostępnienia kursu

 

Po utworzeniu kursu prowadzący powinien określić poziom dostępności (otwartości) kursu dla uczestników. 

UWAGA! Osoby, które już są zapisane do kursu mają do niego dostęp do momentu zawieszenia lub wypisania ich z kursu, końca okresu uczestnictwa (o ile prowadzący go ustawił) bądź zamknięcia widoczności kursu dla studentów.

Istnieją następujące poziomy dostępu:

  1. Kurs w pełni otwarty (bez hasła) - dla zalogowanych użytkowników (studentów) i gości (osoby nieposiadające konta w systemie)
  2. Kurs w pełni otwarty (bez hasła) - tylko dla zalogowanych użytkowników (studentów)
  3. Kurs w pełni otwarty (bez hasła) - tylko dla gości
  4. Kurs otwarty (na hasło dostępu) - dla zalogowanych użytkowników (studentów) i gości (osoby nieposiadające konta w systemie)
  5. Kurs otwarty (na hasło dostępu) - tylko dla zalogowanych użytkowników (studentów)
  6. Kurs otwarty (na hasło dostępu) - tylko dla gości
  7. Kurs zamknięty (widoczny na liście kursów) - prowadzący zapisuje do kursu 
  8. Kurs zamknięty (niewidoczny na liście kursów) - zapisani użytkownicy w roli studenta, również nie widzą jego zawartości

 

Aby ustawić dowolny z tych sposobów dostępu do kursu należy najpierw wybrać z lewego menu (1) opcję: Uczestnicy (2), jeżeli menu to nie jest widoczne należy naciskąć w lewym górnym rogu ikonę trzech poziomych kresek. Następnie rozwinąć menu "zębatki" (3) i wybrać opcję: Metoda zapisów (4).

Zapisy1

 

Najczęściej używana jest metoda zapisów studentów na hasło podane na zajęciach, aby tak przygotować kurs należy:

1. Dodać (1) metodę zapisów: Zapisywanie samodzielne (2)

Zapisy2

2. Należy ustawić na "Tak" opcję: Dostęp dla użytkowników już zapisanych do kursu (1) oraz Zezwalaj na nowe rejestracje (2) a nastepnie wpisać Klucz dostepu (3) - który należy podać studentom.

Zapisy3